Alt Text
Citycon EmilMedia fotograf square

Citycon – Lifestyle reklamkampanj

I februari fick jag ett telefonsamtal från en bekant kund; reklambyrån Vinter och Citycon, ägare och utvecklare till 52 gallerior runt om i Skandinavien med mer än 200 millioner besökare årligen. De ville tillsammans med oss lansera en kampanj inspirerad av meningen ”Oväntade möten”. En vecka senare hade vi förberett för fem dagars fotografering och jag satt på ett plan tillsammans med min partner Florian på väg ner till Stockholm, där första delen av kampanjen skulle fotograferas. De kommande fem dagarna fotograferade vi tolv modeller i olika gallerior och miljöer. Utmaningen var att behålla bild och ljusspråket genom alla miljöer med de olika modellerna. Med vår gemensamma erfarenhet och kunskap, tillsammans med fantastiska modeller och stylister gick allt som smort och gav en härlig slutprodukt.

Som ett bra avslut på veckan kunde vi en av de lediga kvällarna besöka Fotografiska i Stockholm för att gå på Erik Johanssons utställning Imagine: Created Reality. Men nyfunnen inspiration och kreative boost som pricken över i:et lämnade vi Stockholm tacksamma över ännu en rolig och utvecklande vecka med ett fantastiskt team och grymt bra kund!

Citycon EmilMedia fotograf 2 Citycon EmilMedia fotograf 3 Citycon EmilMedia fotograf 4 Citycon EmilMedia fotograf 5 Citycon EmilMedia fotograf

About the author

emil: